10 tipp, boldog napindításhoz

boldog, boldogság,

Boldog pillanatokhoz a jól kialakított napindító rutinok is hozzájárulnak.

napindító rutin

Alapozz meg a napod egy jó rutin kialakításával!

A boldogság érzés megéléséhez sikerélményekre van szükségünk. Ezt a sikerélményt biztosítja egy jól kialakított eredményes napindító rutin. Ha még több sikerélményt szeretnél alakíts ki az esti rutinod is, amiről itt olvashatsz.

A rutinok kialakítása biztonságérzést nyújt és sikerélményt ad, amennyiben meg teszed a szükséges lépéseket.  Ha azon veszed észre magad, hogy nem sikerül magad tartani a jól átgondolt rutinodhoz, egy belső megmagyarázhatatlan gátat érzel, ami nem enged téged a megfelelőt cselekedni, érdemes egy kis önvizsgálatot tartanod.

Mi lehet az ok? Mi lehet az a hitrendszer, gondolat, ami meggátol abban, hogy azt tedd ami örömet, boldog pillanatokat hozna neked?

A jó reggeli rutin kialakításához szeretnék neked mutatni egy lehetőséget ezzel a listával. Alakítsd belátásod és lehetőségeid szerint,  a te élethelyzetedhez.

Boldog napindító rutin lépései:

boldog, boldogság

Csekklista napindításhoz

  1. Gondold át az előtted álló napot! (2 perc)

Ébredéskor gondold át a napod, hogyan szeretnéd, hogy alakuljon és a legtöbb boldog percet tudd megélni. Ezzel a  nagyon egyszerű,  kellemes érzést nyújtó gyakorlattal megalapozod a pozitív energiákat az egész napodhoz.

  1. Nyújtózkodj! (2 perc )

A nyújtózkodással felbérezted a tested is. Nagyon jóleső és egészséges szokás. Először érdemes még ágyban fekvéskor egy nagyot nyújtózkodni majd, ha lassan felkeltél állva is végezz el egyet.

  1.  Frissítsd fel magad! ( 4  perc)

Mosakodás, nyelvtisztítás, fogmosás. Az éjszaka folyamán a kiválasztott méreganyagok egy része a nyelv felületén, lepedék formájában jelenik meg. ezt távolítjuk el a nyelvtisztítás folyamán, hogy ne tudjon visszajutni a szervezetünkbe. Ha nincs nyelvkaparód egy kanál élének segítségével is megcsinálhatod a nyelvtisztítást. A nyelv felületét bentről kifelé húzd át 2x3x óvatosan.

  1. Masszírozd át magad! (2  perc)

Kezd az arcoddal,  gyengéden, körkörös mozdulattal masszírozd át, majd a hajas fejbőrőd. Folytasd a karjaiddal, mellkasoddal, pociddal, majd a feneked és a lábaid is masszírozd át gyengéden.

  1. Szeretgesd meg magad a tükör előtt!  (2  perc)

Amikor kész vagy a masszírozással, nézz a tükörbe, és mond magadnak: „Szép jó reggelt …. (keresztneved)! Szeretlek téged, és köszönöm neked, hogy átélhetem ezt a csodás napot veled!” Mosolyogj közben magadra! Mondj még  egy két pozitív megerősítést, majd öleld át önmagad szeretettel.

  1. Igyál egy pohár citromos vizet! (2 perc)

2-3 dl tiszta vízbe csavarj egy fél citromot, és lassan idd meg. Nagyon kellemes ízű, és lúgosító hatása van.

  1. Csinálj három kör Napüdvözlete Jóga gyakorlatot! (6 perc)

Ez a gyakorlatsor számtalan jótékony hatással van  testi, lelki és szellemi szinten is az egész lényedre, nem érdemes kihagynod.  Felpörgeti a keringési-, és légző-, és emésztési rendszerünket is.

  1. Relaxálj, Meditálj egyet! (10 perc)

Legjobb ezt rögtön jóga után elvégezni. Semmi más dolgod nincs ebben a tíz percben, mint hogy ellazulj, figyelj a légzésedre, igyekezz nem gondolkodni. Ez persze eleinte nehézségekbe ütközik, de nincs más dolgod a felmerülő gondolatokkal, mint engedni tovaúszni  őket.

  1. Igyál egy finom teát, gondolod át a napi teendőidet! (10 perc)

Ha már az esti rutinodba bele tartozik, hogy összeírod a másnapi teendőket, akkor most csak át kell futnod a felírtakat, felállítod a prioritásokat. Ha ez elmaradt, akkor használd az időt, amíg elfogyasztod a teádat arra, hogy átgondold és leírd a napi teendőket.

  1. Kezd el a napot, boldogan, mosolygósan!

Amint látod ez a rutin 40 percedet veszi igénybe, viszont cserébe feltölt energiával, jó kedvvel,  akár egész napra. Amikor így indítod a napodat, biztos lehetsz benne, hogy több boldog pillanatra képes leszel felfigyelni  a nap folyamán. Észre fogod venni, hogy sokkal türelmesebbé válsz, sokkal inkább a megoldásokra fogsz tudni koncentrálni, és egyre inkább észreveszed milyen sok jó dolog is történik veled, így egyre többször érzed magad boldognak.

Fontos!

Ha eddig semmilyen rendszer nem volt a napodba, igyekezz fokozatosan bevezetni az új dolgokat. Hétről hétre kelj inkább csak tíz perccel  korábban,  és lépésenként vezesd be az újdonságokat, mert így nem fogsz akkora ellenállással szembesülni magaddal szemben, mintha rögtön szeretnél mindent.

Gondold át neked hogyan lenne leginkább alkalmas az új szokások bevezetése. Készíts tervet és tartsd hozzá magad. Meglátod az apró sikerélmények, az egyre sokasodó boldogság pillanatok segítenek téged abban, hogy kitarts a céljaid mellett.

Ha kérdésed van, vagy szívesen megosztanád velünk a tapasztalataidat, ötleteid, itt a hozzászólásoknál megteheted. Gyere, kövess a Facbook oldalunkon is!

0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük