szómeditáció

Nézz a szavak mögé!

Mi az a szómeditáció?

A szómeditáció alkalmával megvizsgáljuk egy-egy szó egyedi, érzelmi jelentését önmagunk számára. Az, hogy mit jelentenek a szavak, a Magyar Értelmező Szótár szerint, itt olvashatsz többet.

Mit is jelent ez?

A szavakhoz kapcsolódó emlékképeink alakítják az érzelmi hozzáállásunk egy-egy szóhoz, ezért lehetséges, hogy ugyan azzal a szóval kapcsolatban más reakciókat adunk egy adott szituációban, mint mások.

Miért fontos a szavak mögé nézni?

Azért, mert sokszor azért vagyunk képtelenek tovább lépni, egy célt elérni, valamit megtenni, mert a velük kapcsolatos szavakhoz olyan gondolatok, érzelmek, emlékképek kapcsolódnak, amik megakadályoznak bennünket a cselekvésben, vagy éppen nem érted, miért nem haladsz, miért érzed rosszul magad… stb.

Mikor végezz szómeditációt?

A szavak csupán szavak. Se nem jók, se nem rosszak. A hozzájuk társított emlékképektől, érzelmektől válnak ilyenné vagy olyanná.

Éppen ezért, ha azon kapod magad, hogy egy egy szó rossz érzéseket kelt benned, ülj le végezd el a szómeditációt, fed fel a rossz érzések okát, és semlegesítsd, hogy a továbbiakban már ne jöjjön elő a tapasztalt rossz érzés.

szómeditáció meditáció

Akkor is nagy hasznodra lehet a szómeditáció, ha te azon kevesek közé tartozol, akik célokat tűznek ki, lépéseket is teszel azért, hogy elérd, viszont azt tapasztalod, hogy nem haladsz, vagy csak nagyon lassan. Ilyenkor is érdemes megvizsgálnod egy egy kulcs szót, a céljaidhoz kapcsolódóan, mint pl.:

                SZERETET                 PÉNZ

ÖRÖM                       SIKER                       GAZDAGSÁG

           SZABADSÁG                HATALOM

A szavaknak hatalmas az ereje.

Nézd meg ezt a kis videót:

Hogyan is végezzük a szómeditációt? Hogyan nézz a szavak mögé?

Először válaszd ki melyik szóval szeretnél dolgozni, és ezt a szót írd fel egy papírlapra.

Amikor elkészültél teremts magad számára 15-20 perc zavartalan időt, amikor egyedül, csendben, befelé figyelhetsz. Ha szeretnél meggyújthatsz  egy illatmentes gyertyát, de mivel az illatok is befolyásolják a meditációban feljövő képeket, ezért javaslom, hogy füstölőt ne használj. Amennyiben van benned aggódás, félelem…, hogy esetleg belealszol a gyakorlatba, húz fel egy órát, hogy szép halkan jelezzen, ha vissza kell már térned.

Amikor az előkészületekkel meg vagy:

Helyezkedj el kényelmesen, majd vedd a kezedbe a lapot, amire felírtad a megvizsgálni kívánt szót, és kezd el hangosan olvasgatni. A lényeg, hogy csak az adott szót mond és a legkülönfélébb hangon. Mélyen, magasan, kényeskedve, kiabálva…. Ahogy jól esik, de váltakozva és ne a természetes hangodon!

Egy idő után csukd be a szemed és a lelki szemeiden keresztül lásd a szót és még mond tovább hangosan. Majd észreveszed, hogy egyre inkább halkabbá válsz és már csak magadban mondogatod. Egyszer csak megjelennek a szóhoz kapcsolt érzelmek, emlékképek.

Hagyd, hagy hozzon fel amit csak akar. Így tudatosítod mi is van az adott szóval kapcsolatban benned. Milyen érzések, érzelmek kapcsolódnak hozzá. Lélegezz és adj időt magadnak!

Sok esetben már az is nagymértékben csökkenti a szóhoz kapcsolódó érzelmi stresszt, ha felismered a hozzá kapcsolódó történéseket, gátló hitrendszereket, negatív gondolatokat.

Amikor már nem jön több kép, vagy letelt a meditációra szánt idő, vegyél 2-3 mély lélegzetet és tudatosítsd magad körül a teret, nyisd ki a szemed, nyújtózz egy nagyot, majd javaslom, hogy vegyél elő egy füzetet és jegyezd le a kulcs gondolatokat, érzéseket.

Így zárd le a szómeditációt!

Ha úgy érzed egy két gondolathoz szívesen írnál pozitív megerősítéseket, tedd meg, és használd őket, amíg azt nem tapasztalod, hogy rendben vagy egy adott szóval. Egy nap egy, maximum két szó feldolgozását javaslom.

Hagy időt, hogy feldolgozódhasson, aminek szüksége van időre!

Ha úgy érzed egyedül nem boldogulsz, és segítségre van szükséged keress bátran, akár élő, akár online konzultációval szeretettel támogatlak utad egy részén.